دو راه برای بازیابی فایل های ذخیره نشده اکسل

By Kelly L. Williams, CPA, Ph.D.

سئوال کمک! من روی یک فایل اکسل بسیار مهم برای یکی از مشتریانم کار می کردم، ناگهان کامپیوترم قفل شد و گفت: “اکسل پاسخ نمی دهد.” آیا کاری هست که بتوانم انجام دهم تا همه کارهایم را از دست ندهم؟

الف. برای همه ما این اتفاق افتاده است . این احساس وحشتناکی است که شما این همه وقت روی پرونده خود گذاشته اید و ناگهان مجبور می شوید بدون ذخیره آن را ببندید یا برنامه خود به خود بسته می شود. بهترین روش برای جلوگیری از این سناریو استفاده از ذخیره خودکار است، اما مشکل مطرح شده در سوال را حل نمی کند. خبر خوب این است که در بیشتر مواقع، فایل شما قابل بازیابی است. فقط باید بدانید کجا آن را پیدا کنید.

بیایید دو سناریو را در نظر بگیریم که ممکن است در بازیابی پرونده کمکتان نماید: (1) شما در حال کار بر روی یک فایل جدید هستید و هرگز فایل را ذخیره نکرده اید. (2) فایل ذخیره شده قبلی شما قبل از اینکه بتوانید تغییرات ایجاد شده از آخرین ذخیره خود را ذخیره کنید بسته می شود. در هر صورت، ممکن است فایل های شما قابل بازیابی باشند اما به روش های مختلف بازیابی می شوند.

برای اولین سناریویی که در بالا توضیح داده شد، راه بازیابی فایلی که قبلاً ذخیره نشده است، ابتدا باز کردن میکروسافت اکسل است. سپس به تب File در نوار خود بروید و روی Open کلیک کنید. روی Recent کلیک کنید و سپس به پایین صفحه بروید و روی Recover Unsaved Workbooks کلیک کنید (تصویر زیر را ببینید).

پنجره باز ظاهر می شود (تصویر زیر را ببینید). فایل ذخیره نشده ای را که می خواهید بازیابی کنید انتخاب کنید.

سناریوی دیگری که ممکن است نیاز به بازیابی فایل داشته باشید، زمانی است که فایل ذخیره شده قبلی شما قبل از اینکه بتوانید تغییرات ایجاد شده از آخرین ذخیره خود را ذخیره کنید بسته می شود. برای بازیابی فایل، پس از اینکه رایانه شما به درستی کار کرد، اکسل را باز کنید. یک صفحه بازیابی سند باید با تمام فایل های ذخیره نشده اکسل در لیست ظاهر شود (تصویر صفحه زیر را ببینید). فایلی را که می خواهید بازیابی کنید انتخاب کنید.

Check Also

گام حیاتی اول برای امنیت داده‌ها

THE CRITICAL FIRST STEP TO DATA SECURITY BY MARIANNE BRADFORD, PH.D.; EILEEN TAYLOR, PH.D., CPA, CFE; …

قالب وردپرس وردپرس متخصص وردپرس متخصص ووکامرس افزونه وردپرس کابین وردپرس