خلاصه اخبار ماهانه دسامبر 2021

IFRS

امانوئل فابر به رهبری هیأت استانداردهای بین المللی پایداری منصوب شد

پس از تشکیل هیئت بین المللی استانداردهای پایداری (ISSB) در نوامبر، متولیان بنیاد IFRS انتصاب امانوئل فابر را به عنوان رئیس افتتاحیه ISSB اعلام کردند. فابر مدت‌هاست که از اهمیت اطلاعات پایداری در بازارهای سرمایه جهانی و ارتباط آن با فرآیند تصمیم‌گیری سرمایه‌گذاری دفاع می‌کند و رسماً از اول ژانویه ۲۰۲۲ ریاست را بر عهده خواهد گرفت.

گفتار: اتصال، کار اصلی و همگرایی – استانداردهای بعدی حسابداری IFRS چیست؟

آندریاس بارکو، رئیس هیئت استانداردهای حسابداری بین‌المللی، در کنفرانس AICPA و CIMA در 7 دسامبر در واشنگتن برای نمایندگان سخنرانی کرد. او اولویت های فوری و آتی IASB را تشریح کرد، در مورد اهمیت فزاینده موضوعات پایداری در گزارشگری مالی صحبت کرد و نظرات خود را در مورد همگرایی با FASB به اشتراک گذاشت.

IASB گزینه انتقال را برای بیمه گرانی که IFRS 17 را اعمال می کنند فراهم می کند

IASB اصلاحیه محدودی را برای الزامات انتقال در IFRS 17 قراردادهای بیمه صادر کرده است که به بیمه گرها گزینه ای با هدف بهبود سودمندی اطلاعات برای سرمایه گذاران در استفاده اولیه از استاندارد جدید ارائه می دهد.
در نتیجه، تغییراتی در طبقه بندی IFRS 2021 پیشنهاد شده است. این پیشنهادات تا 17 ژانویه 2022 برای مشاوره باز است.

مشاوره: تغییرات پیشنهادی در فناوری طبقه بندی IFRS

هدف تغییرات پیشنهادی منعکس کردن تحولات در فناوری است که زیربنای طبقه بندی IFRS یا مربوط به آن است. آنها همچنین تنوع در استانداردها و شیوه ها را در نظر می گیرند و از استفاده از طبقه بندی IFRS یا طبقه بندی های مشابه در محیط های نظارتی مختلف پشتیبانی می کنند. این پیشنهادات تا 3 ژانویه 2022 برای اظهار نظر باز هستند.

به روز رسانی IASB و پادکست دسامبر موجود است

درباره بحث‌هایی که بین 14 و 16 دسامبر 2021 با به‌روزرسانی IASB و پادکست ماهانه برگزار شد، موضوعات شامل صورت‌های مالی اولیه و ترکیب‌های تجاری تحت کنترل مشترک است. همچنین می‌توانید موضوعاتی را که در آخرین جلسه کمیته تفسیرهای IFRS در به‌روزرسانی نوامبر 2021 IFRIC پوشش داده شده است، بررسی کنید.

بنیاد IFRS انتصابات خود را در کمیته مشاوره بازار سرمایه از سال 2022 اعلام میکند

کمیته مشاوره بازار سرمایه (CMAC) چهار عضو جدید را منصوب کرده است: Enitan Adebonojo، Jacques de Greling، Kenneth Lee و Ge Xiabo.

فراخوان مقالات: انجمن پژوهشی IASB 2023

هدف این انجمن تحقیقاتی تسریع تعامل بین دانشگاهیان و غیردانشگاهی ها از جمله استانداردسازان، سرمایه گذاران، تنظیم کننده ها، حسابرسان و تهیه کنندگان صورت های مالی از طریق بحث در مورد مقالات مبتنی بر شواهد است که فعالیت های استانداردسازی IASB را اطلاع می دهد.

[1]

Check Also

حسابداری و حسابرسی مبتنی بر فضای ابری

در سالهای اخیر با افزایش توان پردازشی، حجم دادهها به طور نجومی افزایش یافته است که این امر باعث شده، سازمانها برای بقا و تکامل، کاملاً به فناوری اطلاعات وابسته شوند. از اینرو با توجه به پیشرفت چشمگیر فناوری اطلاعات در دنیا، الزام است راهکار مناسبی که بتواند دسترسی به منابع و خدمات سازمانی را برای کاربران و ذی نفعان سازمان از راه دور و در یک محیط منعطف و پیشرفته با قابلیت توسعه پذیری و دسترسی سریع و امن فراهم سازد، شناسایی و اجرایی شود.

قالب وردپرس وردپرس متخصص وردپرس متخصص ووکامرس افزونه وردپرس کابین وردپرس