ده دانشگاه اول در رشته حسابداری و مالی در دنیا در سال ۲۰۲۱

Top 10 Universities For Accounting & Finance

By Laura Bridgestock

Updated March 22, 2021

مانند بسیاری از 30 موضوعی که در رتبه بندی دانشگاه های جهانی QS در سال 2013 بر اساس موضوع رتبه‌بندی شده اند، 10 دانشگاه برتر حسابداری و امور مالی تحت سلطه ایالات متحده و بریتانیا هستند، اما دو دانشگاه استرالیایی نیز در این میان دیده می‍شود. در مورد نقاط قوت و تخصص های هر یک از این دانشگاه های پیشرو در زمینه حسابداری و امور مالی بیشتر بدانید…

  • دانشگاه هاروارد

دانشگاه هاروارد در بسیاری از حوزه‌ها مورد احترام است – در واقع رتبه اول را در 10 مورد از 30 رشته‌ای که در رتبه‌بندی دانشگاه جهانی QS بر اساس موضوع در سال 2013 ارائه شده است، دارد. اما مدرسه کسب و کار معتبر هاروارد بدون شک یکی از مشهورترین مدارس این دانشگاه است. تحقیقات در واحد تحقیقات حسابداری و مدیریت مدرسه در حال حاضر بر استفاده از سیستم‌های اندازه‌گیری عملکرد برای کمک به کسب‌وکارها در برقراری ارتباط با سرمایه‌گذاران خارجی، بهبود تخصیص منابع و استراتژی و ایجاد مسئولیت‌پذیری متمرکز است.

  • دانشکده اقتصاد و علوم سیاسی لندن (LSE)

متخصص در علوم اجتماعی، LSE در این موضوعات رتبه بالایی دارد – برای مثال، در حال حاضر در زمینه سیاست و مطالعات بین المللی نیز در رتبه دوم قرار دارد. دپارتمان حسابداری LSE برنامه های دیپلم، کارشناسی، کارشناسی ارشد، و دکترا را ارائه می دهد و سه رشته کلیدی تحقیق را شناسایی کرده است: مقررات، گزارش مالی و حسابرسی و اقتصاد حسابداری و جنبه های سازمانی و استراتژیک حسابداری.

  • دانشگاه آکسفورد

دانشگاه آکسفورد دوره لیسانس به طور خاص در حسابداری و/یا امور مالی ندارد، اگرچه این موضوعات در رشته اقتصاد و مدیریت در دسترس هستند. چندین برنامه کارشناسی ارشد مختلف در امور مالی ارائه می دهد، به تنهایی یا در ترکیب با موضوع دوم، و مدرسه بازرگانی Saïd آن خانه گروه های تحقیقاتی مشهور بین المللی است که بر روی حسابداری و مالی تمرکز دارند.

  • دانشگاه کمبریج

به همین ترتیب، دانشگاه کمبریج نیز هیچ دوره کارشناسی را به طور خاص در حسابداری و امور مالی تدریس نمی‌کند، اگرچه این موضوعات ممکن است در برنامه های دیگر پوشش داده شوند، اما چندین برنامه کارشناسی ارشد در امور مالی ارائه می دهد. گروه تحقیقاتی مالی و حسابداری دانشگاه، مستقر در مدرسه تجارت قاضی، بر موارد زیر تمرکز دارد: امور مالی کسب و کار، سیاست مالی، مالی تجربی شرکت، مدیریت سرمایه گذاری، گزارشگری مالی و بازارهای سهام.

  • موسسه فناوری ماساچوست (MIT)

MIT که در حال حاضر شماره یک در رتبه بندی کلی دانشگاه های جهانی QS است، همچنین دارای مدرسه کسب و کار مشهور جهانی خود است – دانشکده مدیریت MIT Sloan. مجدداً، برنامه های حسابداری و مالی دانشگاه در سطح فارغ التحصیل متمرکز است و گروه های تحقیقاتی به هر دو زمینه اختصاص داده شده اند. مراکز تحقیقاتی مربوطه عبارتند از: آزمایشگاه مهندسی مالی، مرکز تحقیقات انرژی و سیاست محیطی، و مرکز MIT برای تجارت دیجیتال.

  • دانشگاه استنفورد

مدرسه بازرگانی استنفورد به سادگی مدرسه کسب و کار فارغ التحصیل استنفورد نامیده می شود. تحقیقات حسابداری در دانشکده در حال حاضر بر مسائل مربوط به گزارشگری مالی و کنترل مدیریت، از جمله استراتژی‌های ارزش گذاری مبتنی بر حسابداری و طراحی اندازه گیری عملکرد و سیستم های تشویقی تمرکز دارد. در همین حال، موضوعات اصلی برای تحقیقات مالی در استنفورد شامل قیمت گذاری دارایی و امور مالی شرکت، از جمله تجزیه و تحلیل تصمیمات سرمایه گذاری است.

  • دانشگاه ملبورن

دانشگاه ملبورن برنامه های حسابداری و مالی را از مقطع کارشناسی (به عنوان بخشی از لیسانس بازرگانی) تا دکترا، عمدتاً از طریق مدرسه تجارت ملبورن، ارائه می دهد. دپارتمان حسابداری بر حسابداری مالی، حسابداری مدیریتی و حسابرسی و خدمات اطمینان تمرکز دارد. موضوعات اصلی در وزارت دارایی شامل بازارهای سرمایه و موسسات مالی، سرمایه گذاری و برنامه ریزی مالی، امور مالی شرکت و امور مالی املاک و مستغلات است.

  • دانشگاه کالیفرنیا، برکلی (UC Berkeley)

مدرسه بازرگانی هاس برکلی دوره‌های حسابداری و مالی را در مقطع کارشناسی تدریس می‌کند و همچنین برنامه‌های PhD و MBA را ارائه می‌دهد. تحقیقات در این زمینه ها در مرکز گزارشگری و مدیریت مالی، با تخصص هایی از جمله گزارشگری مالی، تجزیه و تحلیل صورت های مالی، حسابداری مدیریتی و ارزیابی عملکرد مدیریت است.

  • دانشگاه سیدنی

در دانشکده بازرگانی دانشگاه سیدنی، که دوباره دوره‌هایی را از مقطع کارشناسی تا مقطع دکترا تدریس می‌کند، تحقیقات فعلی در حسابداری حوزه‌هایی مانند: حسابداری بین‌المللی، حسابداری بخش دولتی، پاسخ‌های شرکتی به مقررات حسابداری، حسابداری سرمایه فکری و پاسخگویی را پوشش می‌دهد. در همین حال، حوزه های اصلی تمرکز بخش مالی، ساختار خرد بازار امنیت و امور مالی شرکت است.

دانشگاه شیکاگو

در نهایت، دانشکده حسابداری و مالی دانشگاه شیکاگو در Booth School of Business مستقر است که برنامه های PhD و MBA را ارائه می دهد. علایق تحقیقاتی مربوطه شامل گزارشگری مالی خارجی و موضوعات افشا، مقررات اوراق بهادار، گزارشگری مالی بین‌المللی و نقش حسابداری در قراردادها است.

درباره رتبه بندی دانشگاه های جهانی QS بر اساس موضوع

رتبه بندی دانشگاه های جهانی QS که از سال 2011 هر سال منتشر می شود، 200 دانشگاه برتر جهان را در 30 موضوع مختلف نشان می دهد. این رتبه‌بندی بر اساس نظرسنجی‌های جهانی QS از دانشگاهیان و کارفرمایان فارغ‌التحصیل، همراه با داده‌های مربوط به استنادات تحقیقاتی به ازای هر عضو هیئت علمی جمع‌آوری شده است.

Mghias.com

Check Also

برخی از چهره های تاثیرگذار در حسابداری

بسیاری از افراد بر تکامل حسابداری در طول قرون تأثیر گذاشته‌اند. در اینجا به چند …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

قالب وردپرس وردپرس متخصص وردپرس متخصص ووکامرس افزونه وردپرس کابین وردپرس