نمونه گیری حسابرسی چیست؟

Audit Sampling

Audit sampling definition — AccountingTools

نمونه گیری حسابرسی چیست؟(ترجمه)

نمونه گیری حسابرسی استفاده از روش حسابرسی برای انتخاب اقلام موجود در یک حساب یا دسته ای از معاملات است. روش نمونه گیری مورد استفاده باید احتمال یکسانی به هر واحد در نمونه انتخاب شده بدهد. هدف از انجام این کار ارزیابی برخی از جنبه های اطلاعات است. نمونه گیری حسابرسی زمانی مورد نیاز است که اندازه جمعیت مورد برسي زیاد باشد، زیرا بررسی کل جمعیت بسیار ناکارآمد خواهد بود. روش های مختلفی برای انجام در نمونه گیری حسابرسی وجود دارد، از جمله روش هایی که در زیر ذکر شده است.

نمونه برداری بلوکی

یک سری موارد متوالی برای بررسی انتخاب می شوند. اگرچه این رویکرد ممکن است کارآمد باشد، اما این خطر وجود دارد که یک بلوک از اقلام ویژگی‌های کل جمعیت را منعکس نکند.

نمونه گیری بصورت نمونه نامنظم

هیچ رویکرد ساختاری برای نحوه انتخاب اقلام وجود ندارد. با این حال، شخصی که انتخاب‌ها را انجام می‌دهد احتمال اينكه انتخاب‌ها داراي چولگي باشد زياد است (حتی اگر سهواً)، بنابراین انتخاب‌ها واقعاً تصادفی نیستند.

قضاوت شخصی

حسابرس از قضاوت خود برای انتخاب اقلام استفاده می کند، شاید اقلامی را ترجیح می دهد که ارزش پولی بیشتری دارند یا به نظر می رسد سطح ریسک بالاتری با آنها مرتبط است.

نمونه گیری تصادفی

برای انتخاب از یک مولد اعداد تصادفی استفاده می‌شود. این رویکرد از نظر تئوری صحیح‌ترین روش است، اما می‌تواند به زمان بیشتری برای انتخاب نیاز داشته باشد.

نمونه گیری طبقه ای

حسابرس جامعه را به بخش های مختلف (مانند ارزش بالا و ارزش کم) تقسیم می کند و سپس از هر بخش انتخاب می کند.

نمونه گیری سیستماتیک

انتخاب ها از جمعیت در فواصل زمانی ثابت، مانند هر 20 مورد، گرفته می‌شود. این یک تکنیک نمونه گیری نسبتا کارآمد است.

Check Also

فشار لازم برای حسابرسی از راه دور

متخصصان حسابداری سال‌ها درباره چگونگی و یا اینکه آیا می‌توان کار حسابرسی را از مکان‌های دور انجام داد، بحث کرده‌اند، اما همه‌گیری COVID-19 به سرعت این عمل را تسریع کرد، زمانی که سفر و کار در دفتر به طور ناگهانی برای اکثر افراد غیرممکن شد. ما با رهبران سه مؤسسه کوچک در مورد درس‌هایی که آنها از افزایش کار حسابرسی از راه دور در طول همه‌گیری همه‌گیر آموختند،صحبت کردیم. از جمله برنامه‌ریزی آنها برای ادامه یا انجام متفاوت در حین حرکت به جلو.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

قالب وردپرس وردپرس متخصص وردپرس متخصص ووکامرس افزونه وردپرس کابین وردپرس