چرا دنیای امروز به حسابداری مدیریتی نیاز دارد؟

Why today’s world needs managerial accounting

By Justin Hatch    December 07, 2022

تنها در سال 2022، تخمین زده شده که 97 زتابایت (97 میلیارد ترابایت) داده در جهان ایجاد یا استفاده شود و انتظار می رود این رقم شگفت انگیز تا سال 2025 تقریباً دو برابر شود.

این چه معنایی برای مشاغل امروزی دارد؟ تا حد زیادی، این بدان معناست که حجم عظیمی از داده‌های مالی وجود دارد که می‌توان آن‌ها را مورد استفاده و تجزیه و تحلیل قرار داد تا به کسب‌وکارها کمک کند تا راحت‌تر کار کرده بابت افزایش سود گردد.

داده های مالی همیشه وجود داشته است، اما عصر دیجیتال به طور تصاعدی تعداد داده هایی را که می توان مرتب کرد چندین برابر کرده است. حسابداران مدیریتی می توانند از این داده ها استفاده کرده تا جایگاه شرکت خود را در رقابت بهبود بخشند. در نظر بگیرید اگر پول دنیا را بچرخاند، حسابدار محور آن و حسابداری مدیریتی جاذبه است. این مقاله در مورد چگونگی ارزش افزوده حسابداری مدیریتی به سازمان و نقش و مسئولیت حسابدار امروز بحث خواهد کرد.

چرا حسابداری مدیریتی؟

کسب و کارها نیازی به انتخاب بین حسابداری مالی و مدیریتی ندارند. حسابداری مالی برای تهیه گزارش ها و صورت های مالی استفاده می شود که برای حسابداری و گزارش معاملات یک تجارت برای نهادهای بیرونی مانند سهامداران ضروری است.

افزودن حسابداری مدیریتی به این ترکیب به یک کسب و کار اجازه می دهد تا بر نیازهای داخلی تمرکز نموده و داده های مالی خود را به گونه ای تجزیه و تحلیل کند که به مدیریت در تصمیم گیری برای بهبود شرکت کمک کند. حسابداری مدیریت بینش هایی را برای کمک به مدیران در انجام عملیات روزانه و برنامه ریزی برای آینده فراهم می کند.

  1. آینده را ببینید. یکی از اجزای کلیدی حسابداری مدیریتی، پیش بینی مالی است که به مدیریت بینشی از پتانسیل بلندمدت شرکت می دهد. این پیش بینی طرح‌هایی را برای درآمد و همچنین بهاها و چارچوبی برای تصمیم گیری های تجاری برای به حداکثر رساندن سودآوری شرکت ارائه می‌دهد.

پیش‌بینی برای برنامه‌ریزی حیاتی است، زیرا کسب‌وکارها به دنبال آمادگی برای عدم قطعیت‌های اقتصادی، فشارهای رقابتی و فرصت‌هایی هستند که ممکن است ایجاد شود. این به مدیران کمک می‌کند تا درک بهتری از سلامت مالی یک شرکت و آنچه را که می توان برای حفظ و بهبود وضعیت مالی انجام داد را داشته باشد.

  • تصمیمات روزانه بگیرید. حسابداری مدیریتی همچنین می‌تواند بینش‌های لحظه‌ای را برای اطلاع‌رسانی تصمیم‌گیری روزانه به مدیران ارائه دهد. با استفاده از تحلیل هزینه و فایده، حسابداران مدیریتی می توانند در مدیریت پروژه کمک کنند.

از پروژه های در مقیاس بزرگ گرفته تا تلاش های کوچکتر، داده های مالی را می توان برای تصمیم گیری عاقلانه در مورد ریسک هایی که باید انجام داد و نحوه مقابله با پروژه ها استفاده کرد. با استفاده از اتوماسیون، حسابداران مدیریتی به داده های مالی لحظه‌ای دسترسی دارند تا به مدیران در تصمیم گیری آگاهانه کمک کنند.

  • مراقب پول نقد باشید. حسابداران مدیریتی به کسب‌وکارها کمک می‌کنند تا پول نقدی را که برای حفظ دنیای خود دارند، زیر نظر داشته باشند. حسابداران تجزیه و تحلیل جریان نقدی را انجام می‌دهند تا اطمینان حاصل کنند که شرکت پول نقدی را که برای کار به آن نیاز دارد در اختیار دارد. تجزیه و تحلیل پولی که با هزینه‌های عملیاتی، سرمایه‌گذاری‌ها و سایر فعالیت‌ها وارد و خارج می‌شود، به مدیران کمک می‌نماید فضایی که با تصمیم‌گیری‌های کوتاه‌مدت و بلندمدت شرکت دارند را درک کنند. درک جریان نقدی یک کسب و کار و اینکه چه پولی در دسترس است به شما امکان می دهد هنگام پرداخت بدهی ها، سرمایه گذاری ها و بهبود کارایی عملیاتی اطمینان حاصل کنید.
  • عملکرد را دنبال کنید. از آنجایی که مدیریت به دنبال بهبود عملکرد یک شرکت است، حسابداران مدیریتی بینش های ارزشمندی را در مورد زمینه های کلیدی کسب و کار ارائه می دهند. حسابداران می توانند شاخص های کلیدی عملکرد را در هر جنبه ای از کسب و کار ردیابی کنند تا بازخورد مهمی به مدیریت بدهند. با نتایج به روز در مورد این موارد می توان تصمیماتی برای تنظیم سریع در صورت نیاز اتخاذ کرد. با بهره مندی از اتوماسیون، حسابداران مدیریتی می توانند از فناوری برای ردیابی دقیق آنها در زمان واقعی استفاده کنند.

گزارش تصویری و داشبوردهای زنده به حسابداران این امکان را می دهد که اطلاعات را در قالبی قابل فهم ارائه و آنها را برای هرکسی که به آن نیاز دارد تنظیم نمایند. مدیران در حوزه های مختلف شرکت می توانند دقیقاً اطلاعات مورد نیاز خود را برای بهبود عملکرد به دست آورند.

حسابداری مدیریتی ابزار ارزشمندی برای کسب‌وکارها است که به آنها کمک می‌کند داده‌های مالی خود را کنترل و آن‌ها را به کار گیرند. حسابداران ابزارهایی را در اختیار مدیریت قرار می دهند که برای تصمیم‌گیری عاقلانه روزانه برای پیشبرد کسب و کار و برنامه ریزی برای آینده نیاز دارند.

Check Also

پدر حسابداری بها

Richard F. Taylor جروم لی نیکلسون[1] در سال 1862 به دنیا آمد، اغلب او را …

قالب وردپرس وردپرس متخصص وردپرس متخصص ووکامرس افزونه وردپرس کابین وردپرس